چاپ کارت ویزیت

چاپ کارت ویزیت

به روز ترین مرکز طراحی و چاپ در خاور میانه با بیش از نیم قرن سابقه در صنعت چاپ،اعم از چاپ کارت ویزیت، چاپ تراکت، چاپ اتیکت، چاپ پوستر، چاپ جعبه وکارتن، چاپ سربرگ، چاپ کاتالوگ و بروشور، چاپ نشریه،غرفه آرایی نمایشگاهی، چاپ ست اداری و هزاران دستاورد دیگر
چاپ کارت ویزیت

چاپ کارت ویزیت

به روز ترین مرکز طراحی و چاپ در خاور میانه با بیش از نیم قرن سابقه در صنعت چاپ،اعم از چاپ کارت ویزیت، چاپ تراکت، چاپ اتیکت، چاپ پوستر، چاپ جعبه وکارتن، چاپ سربرگ، چاپ کاتالوگ و بروشور، چاپ نشریه،غرفه آرایی نمایشگاهی، چاپ ست اداری و هزاران دستاورد دیگر

چاپ پاکت

پاکت نامه چیست؟

همانطور که در بخش تعریف ست اوراق اداری ذکر شد، پاکت نامه  برای مراسلات و قراردادن قراردادهای شرکت و ... مواردی از این دست طراحی می شود. ابعاد آن معمولا یا متناسب با کاغذ A4 است که دو تا، از طول، خورده باشد، یا متناسب با کاغذ A4 و یا A5 است که کاغذ ، تا نخورده در داخل آن قرار گیرند.
 
نوع اول آن برای قرار دادن نامه ها و مراسلات رسمی که در سربرگ شرکت یا کمپانی نگارش شده است، استفاده می شود و به آن  پاکت ملخی گفته می شود. ابعاد این پاکت ها به گونه ای است که در حالت بسته شدن پاکت، عرض آن برابر عرض کاغذ A4 است و طول آن برابر یک سوم طول A4 (چون کاغذ از دو محل در طول تا می خورد و سپس در داخل پاکت قرار داده می شود) می باشد. انتخاب گرم  پاکت های ملخی  سلیقه ای است و بسته به نیاز شرکت یا موسسه و بودجه آن  طراحی و چاپ  می گردند. اما شاید بهتر است 100 یا 80 گرم انتخاب شوند. این پاکت ها، دارای سه لب چسب در طرفین و پایین کار، هستند که به شکل تصویر طراحی می شوند:
قسمت های چهار گوشه سفید در برش بعد از چاپ ریزش می کنند. همانطور که درشکل می بینید این پاکت دارای سه لب چسب و یک درب در بالای پاکت است که به پشت پاکت تا خورد و پاکت را می بندد.
نوع دیگر پاکت ها ، پاکت های A4 و A5 است که بسته به ابعاد سربرگ های شرکت یا مرسولاتی که قرار است در آن جای داده شوند، قطع A4 یا A5 انتخاب می شود. این پاکت ها معمولا برای ارسال و جای دادن قراردادها و اوراقی که قرار نیست تا خورده شوند، استفاده می گردند. گرم کاغذ این پاکت بهتر است بالای 100 انتخاب شود تا پاکت، شیک و شکیل تر به نظر رسد. این پاکت ها وسط چسب هستند یعنی جلوی پاکت برگشته و در پشت پاکت در وسط به هم رسیده و از داخل چسب می خورند. یک در 5 یا 6 سانتیمتری نیز از بالا، پاکت را می بندد. لب چسب های این پاکت ها 2 عدد می باشند.
 نکته مهم این است که قسمت های لب چسب، در هر نوع پاکتی، بی رنگ طراحی می شوند. علت بدون رنگ طراحی شدن لب چسب ها ماندگاری بیشتر و بهتر چسب بر روی کاغذ است. رنگ ها باعث می شوند که چسب به خوبی روی کاغذ ننشیند و خوب بهم چسبیده نگردند. طراحی پاکت های A4  به صورت شکل می باشد:
همانطور که در قسمت پاکت های ملخی نوشتیم قسمتهای چهار گوشه سفید کار، در چاپخانه بریده و شکل نهایی برای چسباندن پاکت به دست می آید.

چاپ جعبه و کارتن

"چاپ ایران" بسته‌بندی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در خرید مشتریان نقش دارد و چه بسا گاهی هزینه بسته‌بندی کالا بیش از هزینه تمام شده برای خود کالا است. بسته‌بندی از لحاظ انبارش و میزان جذابیت در قفسۀ فروشگاه برای مشتری و فروشنده قابل اهمیت است.

طراحی یک بسته‌بندی باید بتواند در ذهن خریدار تداعی کننده کارکرد آن محصول باشد. باید دانست محصولات ارزان قیمت که اغلب، ظاهر نامرغوب و کم ارزشی دارند، در فروشگاه‌های بزرگ در قفسه‌ای پایین‌تر چیده می‌شوندو روانشناسی رنگ‌ها واقف باشند در فروش محصولات هم موفق‌تر خواهند بود.
کانون تبلیغاتی چاپ ایران با تکیه بر نیروی کار حرفه‌ای و چاپخانه تخصصی آماده همکاری در زمینه های طراحی گرافیک علمی و حرفه‌ای و چاپ با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای بسته بندی محصولات مشتریان گرامی می باشد.





تایپ و صفحه آرایی کتاب

صفحه آرایی کتاب


هدف از صفحه آرایی کتاب، ایجاد انگیزه بیشتر برای خواندن، راحتی در خواندن و ایجاد زیبایی با به کارگیری عناصر بصری معقول است. صفحه آرایی خوب و مناسب باموضوع کتاب می تواند رغبت خواننده و مخاطب را افزایش دهد.

یک صفحه آرایی خوب می تواند کمک موثری در توسعه و رشد فرهنگ داشته باشد و ذائقه بصری خوانندگان کتاب را اصلاح و تقویت کند.


این نکته نیز پیشتر اشاره شد که صفحات هر کتاب بایستی به تناسب قطع، موضوع، و مخاطب، دارای چهارچوب و کرسی بندی مناسبی باشد. آرایش هر صفحه نیز براساس این شبکه بندی انجام می شود و برای داشتن یک شبکه بندی مناسب ضرورت دارد که فضای صفحه دارای تناسبی موزون و چشم نواز باشد. ابعاد صفحات کتابهای موجود عموماً مطابق اندازه های طلایی و یا بسیار نزدیک به آن است.

طراحان در تنظیم کتابها، غیر از رعایت اندازهٔ*کاغذها و قطع کتاب،*بعضاً از نسبتهای طلایی غیر رسمی نیز مدد گرفته و با تنظیم فضای متن، تصویر، سر صفحه ها و دیگر نشانهای بصری به آرایش صفحه مبادرت می ورزند و سعی می کنند که صفحه آرایی آنها به تناسب روحیه و موضوع کتاب صورت بگیرد. در این حالت هنرمندان سعی در زیباسازی بصری صفحات دارند که خواه ناخواه تناسبات طلایی به گونه ای فطری در کارشان ظهور پیدا می کند. در هر حال رعایت اصول و قوانین زیبایی شناسی و تناسبات طلایی، خصوصاً زمانی که کار با عشق و علاقه و با صفایی درونی انجام می گیرد،*از زیبایی و چشم نوازی لازم برخوردار می شود.



● نکته های دیگر در صفحه آرایی کتاب

۱) جهت و سوی نگاه تصویر، در کتابهای تصویری،*جاگذاری تصاویر بایستی با توجه به محتوا و ترکیب بندی تصویر و تاثیر متقابل تصویر و متن صورت گیرد. هر تصویر عموماًت به تناسب عناصر بصری که دارد به جهاتی از بالا، پائین، چپ و یا راست متمایل است. گاهی چهره یا چهره هایی تصویر به یکی از چهار جهت فوق الذکر متمایل است. دراین مواقع بهتر است مطلب و تیتر با جهت نگاه و توجه تصویر هماهنگ باشد. به این نمونه ها توجه کنید.

۲) عناصر بصری و نشان ها. این عناصر عموماً برای توجه دادن به یک تیتر یا مطلب به کار می رود که بایستی در به کارگیری آنها،*به سادگی و خوانایی متن نیز توجه کرد. اصولاً به کارگیری هر عنصری در صفحه بایستی ،* با هدف آرامش و آسایش خواننده در راحت خواندن و ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر صورت بگیرد.


● طراحی جلد کتاب- یونیفورم

جلد کتاب که در واقع کار پوشش و حفاظت صفحات کتاب را به عهده دارد، یکی از ارکان کتاب سازی است. طراحان و صحافان کتاب همیشه کوشش کرده اند تا طرحهای زیبایی برای جلد فراهم کنند و استحکام لازم را نیز برای جلد کتاب ایجاد نمایند. خصوصاً در گذشته که تهیهٔ کتاب مستلزم زحمات زیادی بود، حفظ کتاب یا پوشش جلد از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

جلد اغلب کتابهای قدیمی با پوست و چرم و پارچه های مقاوم تهیه می شده که امروزه نیز برای صحافی کتابهای نفیس و ارزشمند از پوست و چرم مصنوعی و پارچه و دیگر مواد مقاوم استفاده می شود. برای حفاظت بعضی از کتابها، صندوق و جعبه نیز ساخته می شده تا این متاع گرانبها و ارزشمند به خوبی نگهداری شود.

امروزه، با پیشرفت علم و تکنولوژی و فن آوری کاغذ و مقواسازی و نیز به دلیل کثرت آدمها و مصرف زیاد کتاب، صحافی شکلی اجمالی و ساده به خود گرفته و جلداکثر کتابها از یک لایه مقوا به نام شومیز تشکیل می شود. البته پیشرفت و امکانات وسیع چاپ باعث شده تا از طرحها و رنگهای متفاوت بر روی جلد کتاب استفاده شود. در گذشته هدف اول جلدسازی محافظت از کتاب و بعد زیبایی آن بوده است.

طراحان، عموماً برای تزیین جلد کتابها از عناصر تزیینی و نقاشی گل و بوته و تذهیب و تشعیر و بعضاً قطاعی عناصر تزیینی بهره می گرفتند و نام و عنوانی نیز بر روی کتابها مشاهده نیم شد. ولکن امروزه، نام و عنوان هر کتابی بر روی جلد آن چاپ می شود و اغلب طراحان کوشش دارند تا محتوای کتاب را نیز در قالب طرح و تصویر و یا آرایشهای ویژه در روی جلد کتاب منعکس کنند و خواست و نیاز و روحیه مخاطب را نیز در نظر بگیرن طرح روی جلد کتابهای امورزی دارای تنوع بیشتری نسبت به گذشته است. این تنوع در عین حال شامل جنس جلد کتابها نیز می شود. اگر به فروشگاهها و نمایشگاههای بزرگ کتاب مراجعه کنیم، انواع جلدها و طرح جلدها را خواهیم دید. جلدهایی با طرحهای ساده و با رنگهای محدود و جلدهای مقوایی، جلدهای پلاستیکی، جلدهای مقوایی سلفون کشیده و … با رنگهای متنوع. این تنوع در واقع پاسخگوی نیازهای مخاطبان و بهره گیران از کتاب است.
● طراحی شناسنامه کتاب

هر کتاب دارای یک صفحه ویژه به نام شناسنامه است که به آن صفحهٔ حقوقی نیز می گویند. صفحهٔ شناسنامه حاوی اطلاعاتی در خصوص نام کتاب، مؤلف، مترجم، ویراستار، لیتوگرافی، چاپخانه، تعداد نسخه های چاپ شده و نوبت و تاریخ جاپ و مشخصات ناشر است. اطلاعات دیگری همچون فهرست نویسی کتابخانه ای و شابک نیز در این صفحه ارائه می شود.

در ارائه اطلاعات شناسنامه نیز می توان از ترکیب حروف مختلف و تنظیم آنها و با بهره گیری از بعضی عناصر سادهٔ بصری مانند خط، نقطه و گاهی نیز از رنگ برای ایجاد زیبایی و چشم نوازی و خوانایی بیشتر،*بهره مند شد. اگر چه اطلاعات این صفحه محدود و مشخص می باشد ولکن دارای تنوع زیادی در تنظیم و چینش آنها وجود دارد. در تنظیم صفحه شناسنامه نیز بایستی به سن و سال مخاطب کتاب توجه شود.

طراحی فهرست کتاب

برای دسترسی آسان و سریع به محتوای هر کتاب نیاز به فهرست هست که معمولاً در صفحات اولیه کتاب چاپ می شود. البته کتابهای دارای صفحات زیاد و مطالب متنوع معمولاً بایستی فهرست داشته باشند. به عنوان مثال یک

کتاب درسی و یا علمی که از بخش ها و فصلها و موضوعهای گوناگونی تشکیل شده حتماً نیاز به فهرست دارد ولیکن

یک کتاب سادهٔ کودکانه که فقط حاوی یک قصهٔ مصور است،*نیازی به فهرست ندارد. گاهی کتابهای قطوری مثل بعضی از رمانها که هیچگونه بخش بندی و فصل بندی و تیتری جز عنوان اصلی ندارد، فهرست نیز نمی خواهد.

بعضی از کتابها دارای فهرستی ساده و بعضی نیز دارای فهرستی ترکیبی هستند.

بطور مثال کتابی که فقط دارای چند بخش یا فصل و یا تیتر هست،فهرستی ساده دارد. اما کتابی که در هر بخش آن چند فصل و در هر فصل چند تیتر و هر تیتر دارای چندسوتیتر (تیتر فرعی) هست، نیاز به فهرستی مفصل دارد. ترتیب فهرست کتابهایی که دارای مطالب متعدد و متنوعی هستند بدین قرار است:

همانگونه که ملاحظه می کنید ممکن است هر بخش دارای چند فصل و هر فصل دارای چند تیتر اصلی و هر تیتر

دارای چند سوتیتر (تیتر فرعی) باشد. گاهی نیز ممکن است هر سوتیتر دو سه موضوع کوچکتر نیز بعد از خود داشته باشد.

هر بخش را می توان به تنهٔ درختی تشبیه کرد که هر چه بالاتر می رود تا به شاخه های کوچکتر و از آنجا به سر شاخه ها و برگها برسد.

برای تهیهٔ صفحات فهرست و یا هر صفحهٔ دیگری از یک کتاب و برای حفظ هماهنگی لازم بین تمامی صفحات آن بایستی یک چهارچوب خاص برای کلیهٔ صفحات طراحی شود. این اسکلت بندی یکسان موجب می شود که صفحات کتاب با یکدستی و با انتظامی واحد به دنبال هم قرار بگیرند.

تمامی صفحات خاص مانند: عنوان، فهرست، شناسنامه، آغاز، متن و … بایستی از آن چهارچوب اصلی تبعیت کنند

تاتعادل بصری و تناسبات همگونی در صفحات احساس شود.



● طراحی صفحه عنوان

▪ صفحهٔ عنوان هر کتاب معمولاً دارای اطلاعاتی به شرح زیر است:


۱) اسم یا عنوان کتاب

۲) نام مولف

۳) نام مترجم (در صورتی که کتاب ترجمه شود)

۴) نام ویراستار

۵) تصویر گر، عکاس.، رسام و …


جاگذاری اسم کتاب در صفحهٔ عنوان و تنظیم آن با دیگر اطلاعاتی که بر شمردیم تابع ذوق و سلیقهٔ زیباشناسانه و در عین حال ارزش گذاری به تک تک اطلاعات است. بدیهی است بهترین جای صفحهٔ عنوان به اسم کتاب تعلق دارد و سپس به نام مؤلف. بقیهٔ موارد نیز به تناسب در صفحه جاسازی می شوند. می توان نقاط طلایی صفحهٔ عنوان را تعیین و رسم و مابقی اطلاعات را در آن جاسازی کرد.


چاپ ست اداری

ست اوراق اداری چیست؟
 ست اوراق اداری به مجموعه ای از اوراق یا کاغذهایی که در امور اداری و پرسنلی یا مکاتبات یک سازمان جهت فعالیت های رسمی یا غیر رسمی و یا تبلیغاتی  استفاده می شود، می گویند. 

به دلیل عناصر زیبایی شناختی و هماهنگی هر بیشتر سازمان یا برند، بهتراست این اوراق به یکدیگر شبیه و متناسب با هم طراحی و چاپ گردند، بهمین دلیل به آنها اصطلاحا "ست اوراق اداری" گفته می شود. این امر به نوعی بیان کننده نظم و سیستم مدیریتی منظم موجود در آن سازمان، شرکت یا برند می باشد.

استفاده از لوگو ، رنگ سازمانی و اطلاعات تماسی از مواردی هستند که عموما در ست اوراق اداری استفاده می شود. همچنین سادگی در طرح اوراق اداری و هماهنگی کل ست اوراق اداری با یکدیگر از نکات کلیدی هستند که در یک مجموعه ست اوراق اداری موفق نقش بسزایی دارند.

چاپ اتیکت

لیبل
طراحی ، چاپ و تولید انواع لیبل چسبدار بصورت رول و شیت برای شرکت های تولیدی مواد غذایی ، دارویی ، آرایشی بهداشتی ، صنعتی و …
این مجموعه لیبل ها را در انواع مختلف : کاغذی ، گلاسه ، ترانسپارنت و مقادیر تولید کرده و در حجم ها و قالب های مختلف به مشتریان گرامی تحویل می نماید .